Här bjuder jag på ett axplock av mina föreläsningar

Intressant? Ring 070-620 99 28 för mer information.

Värdskap och bemötande – hur får man besökare att känna wow-känsla?

Jag har i hela mitt yrkesliv arbetat med service och bemötande. De senaste åren har hon tagit fram ett unikt koncept för destinationer, städer och arbetsplatser att utveckla sitt bemötande och värdskap – på riktigt. Här följer en inspirerande och tankeväckande föreläsning med exempel som många känner igen sig i om vad man behöver tänka på. Föreläsningen kan med fördel kombineras med bikupor och diskussioner eller workshop.

Personlig marknadsföring

Tidigt i livet blev jag en officiell person och har reflekterat och bitvis också kämpat med den personliga marknadsföringen. Föreläsningen är humoristisk och tankeväckande.
Föreläsningen går att varva med egna reflektioner och övningar, men kräver då mer tid.

Projektledning Tur och Retur

Vill du ha en inspirationsföreläsning på 1 timme som jag kallar ”Projektledning Tur och Retur.
Föreläsningen är lämpad för den som kanske inte är utbildad projektledare men som ändå hamnar i den rollen. Föreläsningen utgår från ”Hjälp, Chefen vill att jag ska vara projektledare – var ska jag börja? Projektledning tur och retur -  med fokus på kommunikation tar ca 1,5 timme.

Inspirerande ledarskapstänk och morötter

Hur skapar vi glädje och lust på jobbet? Vad bör man tänka på när man är ledare? Här berättar jag om mina egna upplevelser som turistchef i Örebro på ett humoristiskt och inspirerande sätt. Föreläsningen blandads med praktiska övningar i syfte att applicera kunskapen i den egna verksamheten.

Hur blir man en kreativ projektledare?

En föreläsning om hur man leder kreativa projekt – med många projektintressenter med olika värdegrund, bakgrund och intresse – framåt. Jag hämtar kunskap från de hundratals projekt som jag själv haft som turistchef, från egna studier i ämnet och från projekt som jag  drivit i egen regi. Föreläsningen blandas med konkreta övningar i leveransstrukturer, arbetsstrukturer, riskanalyser, projektintressentanalys och visualiseringar.

Lilla Maria – nu måste du tänka på att du är en officiell person

Som turistchef och VD för Destination Örebro som 25 åring drev jag bolaget i 14 år. I föreläsningen berättar jag öppenhjärtigt och med glimten i ögat om mina erfarenheter som ung kvinna och chef. Hon berättar och tipsar också om hur jag fick ihop tillvaron med småbarn och en kvällsarbetande man med tjänsten och rollen som turistchef och VD.

Vad är bra service och hur får man människor att känna sig välkomna?

En föreläsningom hur man välkomnar och ger bra service till nya och gamla kunder. Och hur man ger god service till varandra i teamet för att uppnå affärsutveckling och glädje!

Destinationsmarknadsföring – hur bär man sig egentligen åt när man ska samarbeta i en destination?

Vad är en destination? Vilka aktörer finns det? Hur ska man hitta gemensamma mål med en destination när alla som ingår i den har olika syften och värdegrund? Jag  föreläser och tipsar utifrån mina egna erfarenheter. Föreläsningen varvas med bikupediskussioner i syfte att nå framgång med det egna arbetet.

Fotograf Terese Andersson.